20 Nisan 2015 Pazartesi

itiraf.com


Küçükken sokağa çıkmadan önce annelerimizden para koparamadıysak, çocuklar bir şeyler aşırmak için bakkala hep beni yollarlardı. Çünkü sokakta oynayan veletlerin en temiz yüzlüsü ve en saftiriği bendim. Bakkal amca arkasını döndüğünde önümdeki tezgahta ne varsa cebime indirirdim. Sonra da bunları kankitolarımla paylaşırdım. Kendimi bir bakıma Robin Hood'un Kahramanlar şubesi gibi hissediyordum.
Üniversite'de babamın yolladığı paraları ilk günden harcadığım için dolmuşa verecek param kalmazdı. Dikimevi - Bahçelievler dolmuşuna binip en arka sıradaki cam kenarına geçer, dev gibi cüssemi olabildiğince küçültüp, kulaklıklarımı takar, camdan dışarıyı seyrediyormuş gibi yapardım. Dolmuşçu "PARASINI GÖNDEREMEYEN VARRRR MIIII!!!???" diye kıçını yırtar, bense hiç oralı olmazdım. Sırf bu yüzden mezun olup iş bulur bulmaz dolmuşlara fazladan para verip üstünü almadan indim.
Bir ara deli gibi kredi kartı borcu yaptım. Ödeyemeyince bir şeyleri satmayı kafaya koydum. Kendi evimde elle tutulur bir şey bulamayınca annemin evine gittim. Bileziklerini sakladığı zulayı biliyordum. Kemeraltı'ndan çakma altın bilezikler aldım. Evde yokken gidip gerçek olanları çakmalarıyla değiştirdim. Amacım çalışıp aldığım (yani aşırdığım) bilezikleri yerine koymaktı. Tam hepsini tamamlıyorum, tamamladım derken annem beni aradı: "Kart, baban bilezikleri almış. Yerine de sahtelerini koymuş. Gözü kör olasıca..." Ben tabii dumur oldum. Annem benden asla böyle birşey beklemediği için tam gaz babama giydiriyor. "Anne..." dedim. "O bendim..." Allahım yaşadığım mahcubiyeti kelimelere dökmem mümkün değil. Bir arkadaşı "Altın yükseldi. Sende bilezik filan varsa git bir fiyatını sor." gibi bir şeyler söylemiş. Bunun üzerine annem de sahte bilezikleri alıp kuyumcuya gitmiş. Rezilliğe bak. Kadına bir de sahtekar muamelesi yapmışlar. Annem o günden sonra bir daha o kuyumcuya adımını atmadı.
Bir de Ankara Gima'dan gofret çalmışlığım var ama regl dönemime denk geldiği için onu zaruri ihtiyaçtan sayıyorum. En azından yurtta karşı odamda kalan kız gibi saç spreyiyle kosla tül deterjanı çalmadım. Tül deterjanı çalmak nedir amk... ABC reklamındaki Binnur Kaya'mısın? Tanrım sen beni affet... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizde içinizden ne geliyorsa yazın... Ben öyle yaptım...